10 правил

10 правил мотиваційної готовності дітей до школи
Проблематика мотивації навчальної діяльності  останнім часом привертає дедалі більше уваги психологів, оскільки зрозуміло, що для успішного виконання будь-якої операції потрібні сформовані мотиви, що лежать в основі активності людини. Особливо актуальним є формування та розвиток мотивації учіння у дітей, які тільки ступають на дорогу навчання.
 За останні часи домінуючою тенденцією при підготовці дітей до школи стала інтелектуалізація навчання. Дуже часто підготовка дитини до школи складається з елементарної дресури, натаскування на головні прийоми учбової діяльності з якими дитина буде стикатися в перші учбові роки: читання букваря, друкування букв, лічба, заучування віршів. Але можна все це вміти робити і не бути готовим до шкільного навчання. Така "підготовка " до школи є формальною і дає дитині потенціал лише для успішного навчання в початковій школі, в той же самий час вона порушує сферу пізнавальних інтересів дитини, формує негативну учбову мотивацію.
Готовність до шкільного навчання – багато якісне  утворення, яке містить в собі мотиваційну, інтелектуальну, вольову, емоційну та особистісну готовність. Тому, готуючи дітей до школи, необхідно враховувати розвиток всіх компонентів, так як не сформованість
одного компонента шкільної зрілості може привести до труднощів психологічного характеру та проблемам в адаптації до школи.
Готовність дитини до навчання у школі перш за все визначає його мотиваційна готовність, котра включає в себе позитивне ставлення до школи, достатньо розвинуту потребу в знаннях та виражене прагнення до їх удосконалення, наявність адекватної самооцінки та помірно високого рівня притягань.
 Відомий дослідник Л.І. Божович зазначала найбільш значущим для успішності навчання є розвиток мотиваційної сфери дитини - це, по-перше, потреба дитини у новому соціальному статусі школяра, по-друге, готовність прийняти і виконувати вимоги дорослих, мати певні обов'язки, бути відповідальним – отже, мати сформовану «внутрішню позицію школяра», і по-третє, бажання змінити ігрову діяльність на навчальну, мати домінуючий пізнавальний мотив навчання.
       Потреба досягнення успіху у дітей не повинна домінувати над боязкістю невдачі. В навчанні, спілкуванні та практичній діяльності, пов'язаній з випробуваннями здібностей, елементами змагань з другими людьми, діти повинні проявляти як можна менше напруженості. 

Посилання на корисні ссилки
кричалки для дітей
Дидактичні ігри по екології в старшій групі
Народознавство для дошкільників
кричалки

Комментариев нет:

Отправить комментарий